« 2018.11.17

Discuss (en)

RSS - dnes
RSS - týden

Internet astro.cz

O Astronomickém snímku dne (APOD)

Objevujte vesmír! Každý den je představen jiný obrázek nebo fotografie našeho fascinujícího vesmíru spolu se stručným vysvětlením napsaným profesionálním astronomem.

Českou verzi denně vytváří od 1.4.1999 s laskavým svolením výše uvedených autorů Josef Chlachula (apod4jch zavináč astro tečka cz) , v prvních letech za občasné pomoci Pavla Kotena.

Jazykové připomínky občas po několik let zasílá Ivan Růžička. Od prosince 2003 do dubna 2004 zasílal dosti pravidelně jazykové připomínky Petr Šauman. Od roku 2008 do roku 2011 zasílal v průměru až dvě opravy týdně Josef Pavlík

Jakékoliv připomínky k české verzi jsou vítány.

APOD je zkratka pro Astronomy Picture of the Day, tedy Astronomický snímek dne.

APOD tvoří, píše, koordinuje a edituje Robert Nemiroff a Jerry Bonnell.

Archív APODu obsahuje největší soubor anotovaných astronomických snímků na internetu.

Návrhy na snímky, které by mohly být uvedeny na těchto stránkách můžete zaslat americkým autorům nebo můžete své snímky také publikovat na podpůrném webu APODu Hvězdná loď Asterisk. Publikací na Asterisku zároveň souhlasíte s publikováním na APODu, pokud si snímek autoři vyberou.

Další podrobnosti najdete na anglické stránce about apod.

Články o APODu na astro.cz:
10 let českého APODu
Ze zákulisí Astronomického snímku dne
České fotografie Astronomickým snímkem dne
Najděte si klíč k obrázku

APODy českých autorů:

O oprávnění k užití snímků

Ke všem obrázkům či snímkům (dále jen snímky) na stránce APOD mají práva jejich vlastníci nebo instituce, kde tyto snímky vznikly. Některé snímky jsou chráněny autorským zákonem (copyright) a pro jejich veřejné nebo komerční použití je nutno vlastníky (či instituci) písemně požádat o povolení. Pro snímky chráněné autorským právem je vlastník autorských práv uveden pod snímkem na řádku "Uznání" spolu s odkazem na vlastníka (instituci). Snímky NASA jsou ve veřejné doméně, oficiální pokyny pro jejich použití najdete zde. U snímků jiných vlastníků či institucí se prosím ohledně autorských práv a oprávnění k užití obraťte přímo na ně.

Ani NASA, ani APOD nemůže udělit svolení k použití snímků chráněných autorskými právy. Pro použití těchto snímků prosím napište vlastníkům autorských práv. Stránka o autorských právech Evropské jižní observatoře (ESO), jejíž snímky jsou často zveřejňovány je zde.

Děkujeme za váš zájem